понеділок, 26 грудня 2016 р.

Літературне подружжя в гостях у бібліотеки


Неждано-негадано, але дуже приємно

 

 


15 грудня до нас завітали відомі волинські письменники Володимир Лис і
Надія Гуменюк.
Вони не планували цього візиту зарані, але щасливий випадок (якому посприяла депутат облради) привів літературне подружжя на наш поріг.

Відкриті і привітні, немовби всупереч своїй популярності, вони зізналися, що люблять зустрічатися з читачами і часто це роблять.



Трошки розповіли про свою родину – про те, що їх поєднав факультет журналістики Львівського університету. Все життя прожили у двокімнатній квартирі, але могли спокійно працювати одночасно, не заважаючи одне одному.




Похвалилися сином, Сергієм Лисом, який за фахом – науковець, але теж не обділений літературним талантом – видав уже дві збірки поезій.

А далі про власну творчість кожен розказував окремо.

Надія Гуменюк:

про Сумщину: 

«Мене особисто на Сумщину привело ім’я Олександра Олеся. Бо для мене О.Олесь та Леся Українка (ім’я якої теж пов’язане з Сумщиною, вона приїздила сюди на лікування до Параски Богуш) – символи справжніх письменників, знакових для України людей, людей, які робили Україну єдиною ще на початку двадцятого століття».




про творчість:

«Розпочинала як поетеса. Вірші почала складати ще у дитинстві, коли й читати не вміла. У 90-х почала писати для дітей, бо тоді майже не було дитячої української книжки. Дитяча література мене захопила, підхопила…

Моя проза для дорослих – це намагання сказати те, чого не сказала в журналістиці. В 
газеті я вела рубрику про долі людські, тобто матеріалу для книжок було дуже багато.




«Вересові меди» - книга, в якій найбільше (якщо порівняти з іншими моїми книгами) матеріалу, взятого з життя. Герої книги - Микола і Ніна Певні, люди, які створили на Волині перший український театр, у 1939 Миколу знищили, а його дружину заслали в табори. Я досліджувала їх долю.

Премії – це таке. Головне – робота. Ми з Володею багато працюємо, ми – трудоголіки.»

Володимир Лис:  

«Мені завжди було цікаво писати про порухи людської душі, про боріння людського серця. Порухи людської душі – єдиний достойний предмет для зображення у літературі. Оте, як людина відчуває світ, що вона думає про нього, поєдинки характерів, зіткнення людських доль - я намагався це в своїх романах передати. У моєму доробку ось уже 15 романів.



Найвідоміший з них – «Століття Якова». Я не знаю, чому цей твір здобув таку популярність. Я хотів розказати про долю звичайного «сільського дядька», який прожив на світі 100 років. Задум роману виник із бесіди з моїм рідним дідом, який сказав, що життя пройшло як один день. Якова я «зліпив» з 5 різних реальних осіб.

Екранізацією роману не задоволений, бо до фільму не ввійшло дуже багато матеріалу. Але добре вже те, що це перший роман сучасного українського письменника, який екранізовано українською мовою… 

У нашому Волинському театрі іде вистава «Століття Якова», але в ній показана лише одна сюжетна лінія.



«Із сонцем за плечима» - документальний роман, йому присудили премію імені Олеся Гончара, це розповідь про мою рідну бабусю, яка була знахаркою, розповідала казки, притчі, легенди, знала замовляння, молитви… Я тільки пізніше усвідомив, наскільки вона була світлою і великою особистістю, очевидно, що вона була талановитішою за мене.

Я радий, що доля селян-поліщуків зацікавила сучасних українців і на Заході, й на Сході, вони побачили щось таке, що хвилює душу. Взагалі я вважаю, що письменник повинен хвилювати людську душу, збурювати почуття, що все-таки робить цей світ кращим…»




Ще Володимир Лис зізнався, що мріє випустити словник суто поліських слів, готує до друку малу прозу, есеї.

У Сумах вони з Надією Павлівною вперше. І упродовж вечора з цього приводу від гостей було стільки щирих захоплень (нарешті відомі і улюблені відвідали наше місто!), що Володимир Савович запропонував зробити цей день українським національним літературним святом ;))



Всі ми, і бібліотекарі і читачі, дуже вдячні за подаровані чудові емоції та книжки з авторськими автографами і з нетерпінням очікуємо на нові творчі зустрічі із улюбленими авторами.

Наталія Устименко,
відділ читальних залів ЦМБ ім. Т.Шевченка



Читайте також:
 

Немає коментарів:

Дописати коментар